Internationalisering

OPO Hof van Twente is een bestuur dat haar internationaliseringsbeleid binnen haar negen scholen actief uitdraagt. Het feit dat alle scholen Engelse lesgeven vanaf 4 jaar dient als basis en enkele aangesloten kinderdagverblijven ondernemen al Engelse activiteiten met kinderen in de leeftijd van 2-4 jaar.
Engels van groep 1 tot 8
Op obs de Zwaluw worden er Engelse lessen gegeven van groep 1 t/m 8. Elke groep krijgt 1 keer per week les van een vakleerkracht Engels.

Het Engelse onderwijs op de Zwaluw vanaf groep 6, is gebaseerd op de gegevens van de TOEFL YSS assessments.  Door gebruik te maken van internationaal erkende, valide en objectieve assessments uit de Verenigde Staten, wil OPO de kwaliteit van het Engelse taalonderwijs waarborgen. Op basis van de resultaten van de assessments differentiëren de docenten en creëren zij maatwerk voor groepen en individuele leerlingen.

Leerwinst
De assessments vormen het startpunt voor het leerproces. De gedetailleerde informatie op de scorerapporten levert waardevolle gegevens op om het leertraject van elk individueel kind vorm te geven. En alle kinderen krijgen twee keer per jaar een prachtig certificaat!
De focus ligt volledig op het behalen van zoveel mogelijk leerwinst. Hierdoor kan elk kind succesvol zijn, ieder op zijn eigen niveau. Door op deze manier te werken wordt Engels leren leuk voor alle leerlingen, en leerkrachten!

Community Ambassador Award
Door ETS, de maker van de assessments, is stichting OPO Hof van Twente officieel erkend als Community Ambassador voor het leveren van excellentie in het leren van Engelse taal voor kinderen.

Internationaliseren
Teamleden van Stichting OPO HvT, dus ook leerkrachten van de Zwaluw, krijgen de mogelijkheid om te internationaliseren. Gedurende de komende jaren gaan wij gebruik maken van een K1 accreditatie, om onderwijsvormen te bekijken en eventueel te implementeren in ons eigen onderwijs. Voor onze school staan bijv. gepersonaliseerd leren (eigenaarschap, Kind is Koning); wetenschap-techniek en culturele vorming op de planning.
In verschillende landen worden workshops en korte studies aangeboden. Bij deze "courses" hebben wij de mogelijkheid om aan te sluiten. Tijdens een "course" zal de leerkracht vervangen worden, zodat de groep normaal haar haar schoolweek kan volgen. Ook bestaat de mogelijkheid om met je klas een buitenlandse school te bezoeken en een aantal dagen mee te draaien. Een unieke ervaring en kans voor leerlingen en onze school.